czwartek, 28 kwietnia 2016

KiwiPortal

Mieszkanie w dużym mieście ma mnóstwo zalet, a właściwie mnóstwo wad... Ale jest też dostęp do KULTURY, mieszkając w mieście mam możliwość prawdziwego wyboru i nawet codziennego, spontanicznego, często mimowolnego uczestnictwa w tym wszystkim, co można określić "życie kulturalne". Miałam przyjemność spędzić kilka lat w niewielkim mieście dlatego tym bardziej doceniam. Kiedyś wyprawa na koncert to było coś, wielkie wydarzenie, ale już np. wyprawa na spotkanie autorskie? wystawę? może przy okazji, ale tego typu wyjścia zwyczajnie odpadały. Ale to wszystko już za mną.

Pojawił się natomiast inny problem - z dostępem do informacji. Często zdarzało się, że o ciekawym wydarzeniu dowiadywałam się dopiero po fakcie (często tuż po fakcie, w związku z czym tym bardziej plułam sobie w brodę). I to wcale nie dlatego, że nie interesuję się, ale dlatego, że brakowało mi czegoś co zbierze całą ofertę Poznania w jednym miejscu, a nie subiektywnie wybraną listę, czy zestawienie głównych wydarzeń. Coś co będę mogła sprawdzać raz w tygodniu i zajmie mi to nie więcej niż kwadrans.

Dlatego z wielką radością przyjęłam informację o powstaniu http://www.kiwiportal.pl/. Na stronie znajdziecie wyszukiwarkę wydarzeń z całej Polski i 300 kategorii tematycznych. Wszystko wygląda bardzo przejrzyście, można też z niej korzystać na wiele sposobów. Ja osobiście najbardziej cieszę się ze zbiorczej informacji nt. Poznania (okazało się, że w mieście dzieje się dużo więcej niż myślałam) - http://www.kiwiportal.pl/wydarzenia/m/poznan, ale co ważne wyszukiwarka nie ogranicza się do miast wojewódzkich - kompleksowość zadziwia.

Możemy wejść po prostu na http://www.kiwiportal.pl/wydarzenia/literatura i przeglądać wydarzenia literackie z całej Polski (to zresztą tylko przykład - równie dobrze można przeglądać koncerty, czy wydarzenia sportowe etc.) albo bardziej szczegółowo podejść do tematu i wyszukiwać kategoriami w połączeniu z miejscem (http://www.kiwiportal.pl/wydarzenia/literatura/poznan - Poznań + literatura) lub tylko kategoriami (wyszukiwarka jest bardzo szczegółowa i znajdziecie w niej również mniej popularne kategorie). Muszę powiedzieć, że jestem pod dużym wrażeniem, do tej pory korzystałam z kilku różnych portali ogólnopolskich w połączeniu ze stronami konkretnych instytucji. Irytujące szczególnie jeśli chce się zaplanować na podstawie tego co się znajdzie wakacje. A tu proszę bardzo – wszystko w jednym miejscu, wszystko działa (sprawnie i bezbłędnie), dostępne są terminarze dla miast i poszczególnych kategorii, mało tego za pośrednictwem portalu można zakupić bilety, tworzyć własne terminarze, dostępna jest też aplikacja mobilna. Minusów brak!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do dyskusji ;)